سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت وردپرس

وردپرس محبوب ترین cms رایگان می باشد و یکی از گزینه ها برای طراحی سایت ارزان و کارآمد طراحی سایت وردپرس می باشد ولی این نوع طراحی سایت مزایای و معایبی نیز به همراه دارد.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا سایت می باشد که کاربران بسیاری در ایران و جهان را جذب نموده است و دسترسی رایگان به آنها داده است.مدیریت سایت،محتوا و مطالب سایت با وردپرس بسیار آسان می باشد.

مزایای طراحی سایت وردپرس

مدیریت آسان: افرادی که سواد اینترنتی پایینی دارد و یا از سایت استفاده نکرده اند براحتی می توانند سایت را بروز رسانی نمایند و پشتیبانی سایت وردپرس را برعهده بگیرند.

قالب ها و افزونه ها: این سیستم مدیریت محتوا بعلت گسترده بودنش امکانات و بروز رسانی بسیاری انجام شده است و قالب ها و افزونه های بسیاری برای ارتقا امکانات اضافه شده است.

سئو وردپرس: در حال حاضر یکی از بهترین،قوی ترین افزونه های سئو وردپرس به همراه دارد. مانند wordpress seo by yoast و seo premium pack pro که از آخرین متدهای روز سئو برای افزایش به ورودی گوگل استفاده می نمایند و در حال پیشرفت می باشد.

امنیت وردپرس: در حال حاضر هیچ یک از سیستم مدیریت محتوایی به اندازه وردپرس از افزونه های قوی امنیتی که وردپرس استفاده می نمایند،استفاده ندارند البته امنیت وردپرس را نمی توان تضمین نموند.

مزایای دیگر امکان ایجاد چند سایت روی هسته وردپرس،دریافت نسخه جدید بطور خودکار می باشد.

معایب طراحی سایت وردپرس

افزونه ها: وردپرس برای رقابت با جوملا یا دروپال تعداد زیادی افزونه باید استفاده کرد که این افزونه باید استفاده کرد که این افزونه ها باعث کاهش کارایی اسکریپت ها می شود. از سوی دیگر با افزایش افزونه ها خیلی از آنها شبیه هم می باشد که انتخاب بهترین آنها سخت می باشد.

امنیت وردپرس: وردپرس بعلت متن باز بودنش و پرکاربرد بودنش در معرض خطر بیشتری می باشد.

سرعت کم: از آنجایی که وردپرس کاربر بسیار و امکانات آن نیز روز به روز افزوده می شود سرعت آن پایین می باشد بخصوص در هنگام نصب افزونه های متعدد آن می باشد.

از آنجایی که ورد پرس بعلت ساده بودن کار با آن طراحان مبتدی به آن روی آورده اند، برای طراحی سایت وردپرس ممکن است سایتی با کیفیت پایینی تحویل بگیرید.

همچنین این طراحی سایت وردپرس پاسخگویی مناسبی در حجم زیاد محتوا و حجم زیاد بازدید کننده ندارد.وردپرس امکان انعطاف پذیری دارد اما نمی توان تمامی کارهای را انجام داد.

بنابراین برای طراحی سایت مخصوصا برای کارها و سایت های بزرگ کارایی مناسب ندارد و بیشتر برای وبلاگ ها کارایی دارد.